Styl - Porady

Powrót  | Drukuj  | Powiększ  | Zmniejsz  | Komentarze  | RSS 

Kwestia biustu

Dodał(a):
yellow_bravo
Data:
2011-02-16 14:30 
Ocena:
Ocena: 4.53, Głosów: 32 Oceny malejągłosów: 32 
  Kwestia biustu Są duże, średnie i małe, jednak każdy rozmiar piersi przysparza sporo zmartwień. Bez względu na ich wielkość i kształt musimy odpowiednio o nie dbać...

Piersi zbudowane są z tkanki tłuszczowej i gruczołowej. Podtrzymują je mięśnie klatki piersiowej oraz skóra. Ich kształt, wygląd i wielkość zależy od wielu czynników, np. od wahań hormonalnych, wagi itd. Zaczynają się rozwijać intensywniej już po 10. roku życia. W tym czasie w okolicach klatki piersiowej gromadzi się tkanka tłuszczowa, a wraz z nią powiększa tkanka gruczołowa. W okresie dojrzewania biust staje się bardziej wypukły, a dopiero po 16. roku życia jego otoczki się spłaszczają, brodawki stają się bardziej wybrzuszone, a piersi uzyskują swój niepowtarzalny kształt...

Jedyne w swoim rodzaju!
Jeśli zauważyłaś, że jedna (najczęściej lewa) pierś jest większa od prawej, nie panikuj. Ta przypadłość dotyczy 70% dziewczyn. Tak jak w przypadku innych parzystych części ciała (ręce, stopy itd.), one także nie muszą być symetryczne. Co więcej, w okresie dojrzewania piersi nie rozwijają się jednocześnie. Potem zwykle się wyrównują, a różnice są niezauważalne. Wygląd twego biustu zależy od wielu rozmaitych czynników. Jego kształt może przypominać jabłko, gruszkę albo jajko sadzone :). Brodawki mogą być uΠożone centralnie, zbieżnie lub rozstawnie, jedna może być wyżej niż druga itd. Te wszystkie cechy w największym stopniu zależą od genów i indywidualnych uwarunkowań. Popatrz na biust mamy, starszej siostry, cioci, babci – zwykle rozmiar i wygląd piersi się dziedziczy. Poza tym jeśli jesteś chuda i drobna, raczej będziesz miała mniejszy biust niż twoje tęższe koleżanki. Zwykle też przy intensywnym odchudzaniu najpierw zmniejsza się biust :(.

Dobry stanik
Obojętne, czy twój biust jest duży, czy mniejszy, należy mu się odpowiedni biustonosz! Pamiętaj, żeby wraz ze zmianą wielkości piersi, zmieniać rozmiar bielizny! Dla dziewczyn o ledwie zarysowanych piersiach najlepszą propozycją będzie miękki, bezfiszbinowy top z mikrofibry lub bawełny z lycrą. Posiadaczki większych biustów mogą sobie pozwolić na stanik z fiszbinami. Natomiast właścicielki naprawdę dużych piersi powinny postawić na miękkie staniki z fiszbinami o szerokich i wygodnych ramiączkach, które nie będą wpijały się w ciało, i większej liczbie haftek z tyłu. Biust powinien być podtrzymywany przez podstawę stanika, a nie ramiączka. Najczęstszym błędem jest kupowanie biustonoszy za luźnych w obwodzie i z za małymi miseczkami. Jeśli masz taką możliwość, w sklepie ze stanikami poproś o poradę bra-fitterkę, czyli osobę, która profesjonalnie dobiera bieliznę. Zwykle jest to darmowa usługa. Jeżeli sama musisz dobrać biustonosz, pamiętaj, by jego podstawa była mocno dopasowana i dobrze przylegała z przodu i z tyłu, a miseczka obejmowała całą pierś od mostka aż do linii środka pachy. Poza tym im rzadziej będziesz nosiła push-upy z wypełnieniem, tym lepiej – biust deformuje się od ciągłego upychania go poduszeczkami. Zainwestuj w przynajmniej jeden dobrze dopasowany stanik.

Zadbaj o swoje piękno...
Aby utrzymać piękny wygląd piersi, musimy im zapewnić odpowiednią i systematyczną pielęgnację. Spokojnie, to wcale nie musi oznaczać drogich i czasochłonnych rytuałów. Wystarczy co jakiś czas stosować naprzemienny prysznic i polewać biust strumieniem chłodnej wody, zataczając ósemki. Skóra piersi jest cienka i delikatna, a więc jeśli chcesz, żeby była jędrna i elastyczna, co najmniej 3 razy w tygodniu nawilżaj ją dobrym kremem, masując ruchem okrężnym od dołu do góry. Nie wyciskaj żadnych pryszczy z biustu i staraj się go nie opalać. Kondycję i kształt biustu poprawią także ćwiczenia wzmacniające klatkę piersiową. Uprawiaj siatkówkę, pływaj, rób pompki lub ćwicz z hantlami. Popracuj też nad postawą ciała: nie garb się, podnieś głowę do góry i wypnij klatkę piersiową – twój biust będzie się pięknie prezentował.

Piersi na straży
Jeśli dostrzegłaś włoski wokół brodawki, nie denerwuj się. To normalna sprawa, zwłaszcza gdy jesteś brunetką. Możesz się ich pozbyć pęsetą, ale potem przetrzyj podrażnioną skórę płynem antybakteryjnym. Jeśli owłosienie jest obfite, zwróć się do ginekologa lub endokrynolga. Poniżej znajdziesz wskazówki dotyczące samobadania piersi. Badaj biust raz w miesiącu po okresie. Wyczułaś zgrubienie w piersi lub coś cię niepokoi? Nie denerwuj się! To raczej nie jest nic groźnego, ale powiedz o tym lekarzowi.

Małe pod lupą
Jeśli nie masz jeszcze 16 lat, a twoje piersi nie kwalifikują się nawet do miseczki A, daj im czas. Pamiętaj, że wcale nie musi to być długi proces. Niektórym dziewczynom biust rośnie szybko, a innym wolno. Jeśli jednak po 16. roku życia piersi nie powiększą się, idź do ginekologa lub endokrynologa. Przyczyną małego biustu może być niedobór estrogenów, awitaminoza lub anemia. Nie łudź się, że uda ci się powiększyć biust cudownymi tabletkami, pigułkami antykoncepcyjnymi, maściami czy kosmetykami. Jedyne, co możesz robić, to dbać o ich jędrność i formę oraz odpowiednio dobrać stanik.

Tego unikaj:
1. Alkoholu i papierosów, bo wpływają negatywnie na wewnętrzną strukturę i wygląd piersi.
2. Długich gorących kąpieli. Po nich skóra traci elastyczność.
3. Drastycznych kuracji odchudzających. Szybki spadek wagi powoduje zanik jędrności, zmniejszenie rozmiaru i zwiotczenie piersi.
4. Spania na brzuchu, opalania topless i stresu :).

Pielęgnacja i ćwiczenia

Samokontrola
Krok 1
Jedną rękę połóż na karku, a drugą zbadaj pierś, wykonując środkowymi palcami okrężne ruchy wokół całego gruczołu od największego obwodu do brodawki sutkowej.
Krok 2
Wykonuj ruchy okrężne zgodne z kierunkiem wskazówek zegara. Uciśnij brodawkę sutkową i sprawdź, czy nie pojawia się jakiś wyciek. Nie zapomnij o sprawdzeniu gruczołów pachowych.

Jeśli chcesz mieć ładny biust, badaj regularnie piersi i codziennie ćwicz chociaż parę minut.

Ćwiczenia 1
1. Trzymając pionowo plastikowe butelki z wodą, zegnij łokcie pod kątem prostym na wysokości ramion. Na przemian stykaj łokcie ze sobą i prostuj ramiona na boki. Wykonaj 3 serie po 15 powtórzeń.

Ćwiczenie 2
2. Pompki. Opierając się na wyprostowanych rękach i stopach, staraj się opuścić całe ciało, zginając tylko łokcie. Możesz też oprzeć ciało na kolanach. Wykonaj ćwiczenie 10 razy.


Tekst: Bravo GiRL Nr 20/2010. Fotografia: Bauer.


Komentarze


Kolejne strony: 1 2 3 4 5 6 7 >  >> 

Liczba komentarzy: 39


Słuchaj radia RMF BRAVO 

Top Lista BRAVO

Ostatnio dodane

Kalendarz

< kwiecień 2014 >
   Po Wt Śr Cz Pt So Nd
14 31 1 2 3 4 5 6
15 7 8 9 10 11 12 13
16 14 15 16 17 18 19 20
17 21 22 23 24 25 26 27
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11

Tagi


Szukaj

Wyszukiwanie


Blogi - Kategorie